26 Şubat 2011 Cumartesi

Herkesin teyzesi var; benimkiler bi başka


Hanne doğdugunda küçük denmeyecek yaştaydım yani ilk teyze olduğumda.Onun her hareketi bizim için o kadar önemliydi ki, sanki ilk kez bizim bebeğimiz gülümsüyor, emekliyor ya da teyze diyordu.Hanne ile geçirdiğim her an kendi çocukluğuma götürür beni.Anneannemden her dönüşümüz gözyaşlarıyla sonlanırdı.Onlar bizden,biz onlardan ayrılmak istemezdik.(gece kaldığımda da eve dönmek için ağlardım o ayrı:) neyse ki büyüdük de ağlanacak bişey olmadığını anladık:) şaka bi yana, sonra çok daha iyi anladım hanneden beklediğim sevgiyi, teyzelerime yeterince gösteremediğimi.Teyzelerim, bir insanın sahip olabileceği en fedakar teyzeler.Çocukluğum, içinde onların da olduğu harika hatıralarla dolu.ve şimdi ben onlar gibi teyze olabilmek için, Hanne'nin, Akif Emre'nin, Hafsa'nın önünde kırk takla atıyorum:) umarım, gelecek benim için güzel hayaller kuruyordur...


perşembe gecesi Züleyha teyzemin, dünyaya teşrifinin sene-i devriyesiydi ama kaçıncı olduğunu söyleyemem:)

Enise teyzem çikolatalı pasta sevdiği için, ona çikolatalı, Züleyha teyzem beyaz pasta sevdiği için ona da beyaz çikolatalı pasta yaptım.Pastaların pandispanyaları burada ki pastanın aynısı.sadece beyaz pastanın kekide sade.
Çikolatalı Pastanın kreması
*1 paket dr oetker çikolata sosu (2 su bardağı sütle pişirilmiş)
*80 gr. bitter çikolata (kaynayan sosun içine doğrayarak erittim)
*yarım su bardağı krem şanti
*yarım su bardağı süt
hazırlanan krem şanti, tamamen soğuyan çikolata sosuna eklenir ve mikserle yüksek devirde 5 dk çırpılır.buzdolabında 1 saat bekletildikten sonra kullanıma hazırdır.
Beyaz Çikolatalı Pastanın kreması
*1 yemek kaşığı un
*2 yemek kaşığı mısır nişastası
*2 su bardağı süt
*1 su bardağından biraz az şeker
küçük bir tencerede,karıştırılarak pişirilen kremaya, sıcakken 160 gr. küçük doğranmış beyaz çikolata eklenir ve iyice karıştırılır.
*yarım su bardağı sütle, yarım su bardağı krem şanti hazırlanarak, tamamen soğuyan kremaya eklenir ve 1 saat buzdolabında bekletildikten sonra kullanılabilir.
Şifa olsun...


1 yorum: