8 Mart 2011 Salı

Elmalı Kek


Bloglara erişimin engellenmesiyle birlikte eş-dosttan "hayırdır mahkemelik ne yaptın?" sorusuna muhatab olduğum telefon ve mailler aldım.teknik mevzulardan çok anlamadığım için açıklamakta zorlansam da, bu vesileyle; tek başıma olmadığımı, kendim yazıp kendim okuduğum hissinin gereksiz olduğunu anladım.Sanırım yasak hala devam ediyor ama ayarlarla oynamadığım halde giriş yapabildiğim için mutluyum.kıymet bilmek için biraz ayrılık gerekiyormuş galiba.

Elmalı keke gelince; annemin hasta ziyaretlerine ve çay davetlerine giderken "kızlar götürebileceğim birşey var mı?" sorusunun cevabıdır her daim.hatta geçen akşam kızların; "abla, sen 7 tane yap, annem her gün giderken birini paketler götürür:)" diyerek takılacakları kadar.

Elmalı Kek
malzemeler (26 cmlik kalıp için)
*2 adet yumurta
*1 su bardağı şeker
*1 portakalın suyu (yarım su bardağı)
*yarım su bardağı sıvıyağ
*2 su bardağı un
*1 paket kabartmatozu
*1 paket vanilya
üzeri için;
*3 adet elma
*tarçın
yapılışı
*derin bir kapta yumurta ve şeker homojen oluncaya kadar çırpılır.sırasıyla portakal suyu, sıvıyağ,un,kabartmatozu ve vanilya eklenerek karıştırılır.(portakalın suyunu sıkmadan önce kabuğunu kekin içine rendeleyince hoş bir rayiha katıyor)
*zeminine yağlı kağıt yerleştirilen kalıba dökülen kek hamurunun üzerine ay şeklinde kesilmiş elmalar verev olarak dizilir.
*üzerine bol miktarda tarçın serpilir ve 160 c ısıtılmış fırında, kürdan testi temiz çıkıncaya kadar (25-30dk) pişirilir.
Şifa Olsun!

11 yorum:

  1. Blogunuza ulaşabilmenize sevindim. İnşallah tüm arkadaşlar bu sorunu cözer. Kek harika olmuş Bence 7 tane yap denilecek kadar güzel gözüküyor. Elinize sağlık.

    YanıtlaSil
  2. sizin elmalı kek de güzel görünüyor

    elinize sağlık:)

    YanıtlaSil
  3. Normal büyük kek kalıbında olurmu yada yuvarlak tepside. yani tart kalıbı mı gerekli? ;))
    Ve çok lezzetli görünüyor ;)

    YanıtlaSil
  4. mutfak dili ve muhabbet sofrası; çok teşekkür ederim.

    seyyah hatun ; kek her türlü tepsi de olur; borcam, teflon,aluminyum vs..tepsinin büyüklüğüne göre tarifi orantılı çoğaltmanız yeterli.

    selametle kalınız...

    YanıtlaSil
  5. Çok teşekkür ederim. Yapıp sonucu bildiririm inşaallah ;)

    YanıtlaSil
  6. Merhaba Hayrunnisa,

    Kekin harika görünüyor gerçekten.Ellerine sağlık. Bloguma erişilmediğini bende kuzenimden öğrenince telaşlanmıştım önce.Yoğun iş temposu nedeniyle bloguma uğrayamıyorum ve haberimde yoktu. Daha öncede yaşamıştık benzer sorun. Bu kapatılmanın önüne geçemiyoruz maalesef.
    En iyisi başka bir sunucuya taşımak.

    Her neyse yaptığın tarifler sunumun harika. Sevgilerimi yolluyorum Ankaradan.

    YanıtlaSil
  7. Yapıldı yendi ve bitti :)) sadece yarısı karnımda diğer yarısı anne ve babada ;)

    YanıtlaSil
  8. O günlerde hep benzer tepkileri aldık sanırım.:)
    ''Ne yaptın da mahkemelik oldun?'' :) gibi sorulara az muhatap olmadım ilk günlerde,ama şükürler olsun düzelmeye başladı..
    Umarım tekrar yaşamayız aynı haksızlığı..
    Mutlu akşamlar diliyorum..
    Muhabbetle..

    YanıtlaSil
  9. Çok güzel görünüyor ellerinize sağlık. Ama uzun zamandır blogunuzu güncellememişsiniz.

    YanıtlaSil
  10. çok defa yaptım bu keki şekeri azaltarak güzel bir tarif

    YanıtlaSil