24 Nisan 2010 Cumartesi

Kremalı Sable Bisküvisi





Dün akşam yakın bir arkadaşımın kına gecesi vardı.gece trafiğe çıkmanın vermiş olduğu gerginlikle salona girmiştim ki cep telefonuma başka bir arkadaştan mesaj geldi; unutmak istediğim, tanıştığıma pişman olduğum hatta bir dönem onun samimi olma çabalarına cevap verdiğim için.daha önce yaşamadığım duyguları yaşattı bana, anlayacağınız birden keyfim kaçtı, gözlerim doldu ama geceyi mahvetmeye niyetim yoktu ya da benim yüzümden diğer arkadaşlarımın da canının sıkılmasını istemedim.dün gece geçti hatta bugün bitmek üzere ama benim hala pek keyfim yok.bu sabah kalktığımda can havliyle mutfağa girip kahvaltı için neşeli birşeyler yaparak mutlu olmayı denedim.işe yaradı gibi...










babam çikolatalı çilekleri çok sevdi, bu sebeple çilek miktarını çoğaltıp kalan kurabiyelerden başka sunumlarda hazırladım ama bir sonra ki yazıda inş.



Kremalı Sable Bisküvisi
malzemeler (yaklaşık 60 adet)
*1 adet yumurta
*125 gr. margarin ( yumuşatılmış)
*1 su bardağı pudra şekeri
*1 su bardağı mısır nişastası
*2,5 su bardağı un
*1 paket vanilya
*1 paket kabartmatozu
üzerinin kreması için;
* 1 yemek kaşığı un
*3 yemek kaşığı toz şeker
*1 paket muzlu süt (200ml)
*yarım paket vanilya
yapılışı
*bütün malzeme yumuşak bir hamur elde edilinceye kadar yoğrulur.
*unlu zeminde merdane yardımıyla yarım cm kalınlığında açılarak istenilen kurabiye kalıbıyla kesilir.
*200 cc ısıtılmış fırında pembeleşinceye kadar pişirilir.
*un, şeker ve muzlu sütle yapılan krema, soğuk suyla ıslatılmış borcama (22 cm) dökülür ve soğumaya bırakılır.
*buzdolabında yaklaşık 1 saat bekletilen krema kurabiye kalıbıyla kesilerek bisküvinin üzerine yerleştirilir.
*en üst kısmı ise arzu ettiğiniz meyva veya şekerlemeyle süsleyebilirsiniz.
Şifa Olsun!
*keyifli haftasonları diliyorum.Allah ağzımızın tadını bozmasın...

11 yorum:

  1. Elif Günaydın24 Nisan 2010 09:20

    Hımmm ;)Çok Güzel :)

    YanıtlaSil
  2. saatlerdir fotoğraflarınıza bakıp tariflerinizi inceliyorum.hepsi harika,sizi tebrik ediyorum.
    londradan sevgiler
    feyza

    YanıtlaSil
  3. çok güzel görünüyorlar,sable bisküvisini çok severim kremalı halini tatmak gerek,ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  4. Ne şeker olmuş bu kurabiyeler
    çileklerin çikolata sosuna bulanmış halide çok hoş olmuş..
    ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  5. canım bloğun hayırlı olsun.düğün fotoğraflarında ki maharetini biliyordum ama yemek fotolarının bu kadar güzel olacağını düşünmemiştim.bu arada seni çok özledik,lütfen bize de zaman ayır:)kocaman öpüyorum.
    fatıma

    YanıtlaSil
  6. çok güzel görünüyor ellerinize sağlık çilekleri böyle çikolata sosuna batırıp yemekte çok güzel olur herhalde :)

    YanıtlaSil
  7. sable bisküviyi çok severim ama bu şekilde bir sunumla muhteşem olmuş ellerine sağlık canım ben ayrıca mantarlı tavuklu çorbanın sunumuna da bayıldım dedene hak vermemek elde değil:D
    afiyet şifa olsun sevgiler

    YanıtlaSil
  8. kremayı kalıpla kesmek,bu şekilde meyveli bir sunum,gerçekten harika olmuş..supersin :)

    YanıtlaSil
  9. sevgili elif; teşekkürler canım

    feyza hanım; ziyaretinize çok sevindim,londraya selamlar.

    ayşecim ; seni burada görmek ne güzel:)

    sevgi hanım; evet çilekler gözdeydi gerçekten:)

    YanıtlaSil
  10. fatıma, sen burayı nasıl buldun, sakın tarif arıyordum deme :)

    sümeyyecim, föndü gibi düşününce bu şekliyle çilek daha lezzetliydi sanırım.

    papatya68, teşekkürler :).

    cake life bedriye hanım, çok teşekkürler...

    YanıtlaSil
  11. Canimm cok guzel olmuss, harika otesi gorunuyorlar. Mutlaka denemeliyim. Sevgiler
    SEVDE
    www.narcicegirengi.com

    YanıtlaSil