12 Haziran 2010 Cumartesi

Geçen haftadan kalanlar...



Karışık Sebzeli Salata
Geçen hafta misafirlerimiz için yaptığımız salata ve tuzluların bir kısmının tariflerini yazarak yeni haftaya başlayayım istedim.Yukarıda fotoğrafını görmüş olduğunuz salata yaz mevsimi için biçilmiş kaftan bence, misafirlerimizde bizim kadar sevmiş olmalılar ki masada ilk biten o oldu.tarifini portakal ağacı ' ından aldım.birkaç farklı sebze ekleyerek ve orjinalinin üzerinde ki baharatlı, yoğurtlu sosu iptal ederek ikram ettik.kardeşlerimden tam not alan tarifi, favori salatalarımız arasına ekledik.

malzemeler
*2 kabak
*2 havuç
*1 patlıcan
*2 adet kırmızı biber (tarifte közlenmiş biber kullanılmış ben normal haliyle küçük doğradım)
*az miktarda taze soğan
*1 kavanoz mantar
*1 kutu mısır
*dereotu
*maydonoz

sos için;
zentinyağı, tuz, limon, nane ve az miktarda acı biber

yapılışı
*Kabak, havuc ve patlıcan küp küp doğranır ve az sıvıyağda ayrı ayrı sotelenir.
*Diğer malzemeler de (mantar,maydonoz,dereotu ve kırmızı biber) küçük küçük doğranır, sotelenmiş sebzelerle karıştırılır.
*Servise yakın sos mazlemeleri karıştırılıp salatanın üzerine dökülür.
Şifa Olsun!




Patates Salatası
bir diğer tarifte; patates salatası .tarifi fatıma zehra'dan almıştım.soğuk servis edilen bir salata olduğundan yaz sofraları için tercih edilebilir.




Tavuklu Tart
kardeşimin yaptığı tavuklu tart.kendisi mutfağa çok sık girmez ve tuzlularla arası daha iyidir.ben ve hüm şansımızı hep tatlılardan yana kullanırız ama o ekmek banacak bişeyler arar:) ziyadesiyle hafif ve sıcak ikram edildiğinde daha da güzel olacağına kanaat getirdiğimiz bir tarif.(nadir mutfağa giren kardeş eliyle yapıldığından olsa gerek biz çok sevdik ve ertesi gün kahvaltı için ısıtarak yediğimde tadının daha güzel olduğunu farkettim.)
tart tarifi ; cafe fernando sitesinden.

malzemeler
*1 1/4 su bardağı un
*1/2 çay kaşığı tuz
*150 gr tereyağı, küp küp doğranmış
*2 çorba kaşığı buz gibi su

tavuklu harç için;

*1 paket tavuk ğöğsünün yarısı (haşlanmış)
*1 kavanoz garnitür
*tuz, nane, acı biber, kimyon

üzeri için;
ince dilimlenmiş hellim peyniri





vee annemin yaptığı kete.inş tarifini annem yaparken aşamalarını fotoğrafladığımda yazarım.

herkese maneviyat dolu serin bir hafta diliyorum...

3 yorum:

  1. ALLAH'ın verdiği nimetler bu derece renklerin uyumuna uyarak şekillerin dizaynı ile birleştirilir de şaheser denecek değerde ellerinizden çıkıp buralara gelir maşallah der tebrir ederim
    MRYM

    YanıtlaSil
  2. hepsi birbirinden güzel olmuş ellerine sağlık
    sevgilerimle

    YanıtlaSil
  3. Her şeyden geçtim tabaklar süper...........esra ablan

    YanıtlaSil