6 Aralık 2009 Pazar

Koko Star Kek

Yaz mevsimi boyunca okulumuzun penceresinden bahçemizi seyretmiş, minik çileklerimizin kızarmasını büyük bir sabırsızlıkla beklemiştim.Onlarda, narin yapılarına rağmen beni üzmemiş, -yaklaşık 3 gün- benim onları beklediğim gibi kullanılmayı beklemişlerdi.Bekleştiğimize değmişti ve ortaya fotoğrafını görmüş olduğunuz keklerimiz çıkmıştı fakat bu kibar kekin bir kusuru vardı; yerken burnuzu da lezzetine ortak etmesi...


Şikayet edeni duymadım ama gülmekten yiyemediğimizi hatırlıyorum.Kekin başlığıyla olan bağlantısı ise, içerisinde birkaç gün önce kardeşimin yaptığı kokostar kurabiyesinin iç malzemesinden artan, hindistan cevizli karışımı kullanmış olmam.
Koko Star Kek
malzemeler
*3 yumurta
*1 su bardağı şeker
*1 kahve fincanı sıvıyağ
*1 kahve fincanı süt
*50 gr. kakao
*1 tatlı kaşığı tarçın
*1 paket kabartma tozu
*1 paket vanilya
*2,5 su bardağı un
içi için
1 adet yumurtanın beyazı
1 çay bardağı hindistan cevizi
1 çay bardağı pudra şekeri
yapılışı
*önce hindistan cevizli karışımı hazırlamak işinizi kolaylaştıracağı için tarifi de bu şekilde veriyorum.
*1 yumurtanın beyazı yüksek devirde krema kıvamına gelinceye kadar çırpılır.İçerisine hindistan cevizi ve pudra şekeri eklenerek iyice karıştırılarak kenarda beklemeye bırakılır.
diğer yanda kek için ;
* yumurtalar ve şeker mikser yardımıyla iyice çırpıldıktan sonra sırasıyla bütün malzeme eklenir.
*muffin kalıplarına 1 yemek kaşığı kek hamurundan koyduktan sonra 1 tatlı kaşığı hindistan cevizli karışımdan koyulur.
*kalan kek hamuru hindistan cevizli karışımın üzerine paylaştırılır.
*ben bu hamurdan yaklaşık 20 adet kek yaptım.
*üzeri benmari usulu eritilmiş çikolata ve mevsim meyveleriyle süslenir.
Şifa Olsun!


5 yorum:

  1. Canım nihayet denedim güzel keklerini, ama üzerini süslemek için vaktim olmadı..:(


    Tarif için teşekkürler ,sevgiler

    YanıtlaSil
  2. Selamlar :) bunu mutlaka ben de denemeliyim çokkk güzzzelll bişeye benziyo :)

    YanıtlaSil
  3. kahve fincanı türk kahvsi fincanımı acaba?

    YanıtlaSil
  4. biraz önce bu tarifi yaptım,sanki ölçülerde bir orantıaızlık var gibi,ben türk kahvesi fincanı kulandım,2buçuk su bardağı un yazınca 2 su bardağı unu olduğu gibi ekledim ve çok koyu oldu yarım bardak daha eklemedim artık,yani kaşıkla dökerken parmağımla sıyırdım kalıba okadar koyu oldu yayılması içinde elimi kullandım,sizinki nasıl oldu acaba?
    birde hindistan cevizini 1 su bardağı kullandığım halde 1 tatlı kaşığı dolu olarak yetmiyor muffinlere,yarısı anca dolu olrak koyuluyor,sonuç olarak güzeldi ama sanırım yoğun olduğu için hamuru,kekimi 175 derecedd 15 dakika pişirdim ve üstleri çatladı hindistan cevizleri görünbdü çatlaklardan,bunun sebebi koyu olmasımı sizce?birdahakine cevaplarınız doğrultusunda tekrar yapıcam.
    sevgiler...

    YanıtlaSil
  5. merhaba gülşen hanım
    uzun zamandır bende bu keki yapmadım ama katı bir hamuru olduğunu hatırlıyorum.genel itibariyle muffinlerin hamuru zaten katı oluyor.tarifin bu şekilde olmasına üzüldüm.umarım tadı güzel olmuştur.
    muffin kalıplarında kek pişireceğiniz zaman muffinler kısmında ki "tarçınlı ve çikolatalı muffin" tarifini kullanabilirsiniz.sürekli yaptığım ve hiç mahcup olmadığım bir tariftir.
    kolay gelsin.
    sevgilerle...

    YanıtlaSil